شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

آب بندی

انجام کلیه خدمات ساختمانی از صفر تا صد

آب بندی

۳,۱۲۴ بازديد

آب بندی

http://behinesaz.com/images/consulting_te02.png

آب بندی سرویس بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام به دلیل این که این فضاها به طور دائمی در معرض آب هستند،
امری ضروری است. در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی مشکلات فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ایجاد می کند.

آب بندی ساختمان

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

روش پیشنهادی جهت آب بندی سرویسهای درحال بهره برداری

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

آب بندی استخر

آب بندی حمام

مشکل دیگر مرتبط با این فضاها در صورت عدم آب بندی و عایق کاری  صحیح سرویس های بهداشتی و حمام ، در دیوار های بیرونی قابل مشاهده است. دیوارهای بیرونی بسته به نوع اندود یا پوشش شان عارضه های گوناگونی نشان می دهند. برای مثال اگر گچ باشد به صورت شوره زدگی و نرم شدن گچ و به مرور همراه با ورم کردگی و ریزش گچ ها همراه خواهد بود. اگر پوشش رنگی داشته باشد رنگ ها ترک خورده و پوسته می کنند و در نهایت می ریزند. در مورد مصالح دیگر نیز مانند کاغذ دیواری نیز موارد فوق صادق هستند. در تمام مراحل آب بندی باید به این نقاط توجه ویژه ای گردد.

در مواقعی که محل کاشی شده ی قبلی در حال بهره برداری میباشد و مشکل نشتی در آن وجود دارد، میتوانید پس از ترمیم محل بند کاشی و سرامیکها با استفاده از پودر بندکشی آب بند، نسبت به اجرای عایق بی رنگ آب بندی Z90 بر روی محل بندها بر اساس مراحل زیر اقدام نمایید.

آب بندی چاله آسانسور

چسب آب بندی Z90

محصولی جهت آب بندی و رزین (چسب آب بندی)

معرفی محصول Z90 :

مایعی شیری رنگ با  خاصیت واترپروفی 100% بدون نیاز به تخریب است و جایگزین قطعی قیر و عایق های سنتی می باشد که پس روی سطح کاملاً بیرنگ میشود.

Z90 که بر پایه رزین های آکریلیک و با بهره ­گیری از تکنولوژی نانو ساخته شده است، قابلیت ترکیب در هر نوع دوغاب را به راحتی دارا بوده و پس از اجرا، پیوند قوی با سازه کرده و دارای نفوذ بسیار عالی در سطح می باشد.

این ماده دمای 75- الی 350+ درجه سانتیگراد را تحمل نموده و سازگار با محیط زیست می باشد. در مقابل مواد شوینده و اشعه UV و گاز CO2 به شدت مقاوم است. معطر، ضد خزه، جلبک و باکتری بوده و اجازه رشد و تجمع این مواد را در سطح نمیدهد. فشار های منفی و مثبت آب را به راحتی تحمل نموده و به عنوان ماده ای همه کاره در صنعت ایزولاسیون شناخته می شود.

آب بندی استخر

مزایا Z90 :

قابل اجرا توسط قلمو و پیستوله، عدم نیاز به سیمان کاری و ملات پلاستر پس از اجرا، کاهش ضخامت لایه ایزولاسیون و عدم محدودیت اجرا در دیواره ها و ارتفاعات، عدم ورقه شدن لایه های آب بندی به مرور زمان، عدم آسیب پذیری و سوراخ شدن لایه در مقابل تنش های طبیعی سازه و کاهش هزینه های کارگری و مصالح، قابلیت ترکیب با انواع رنگ های آکریلیک (پایه آب). دارای تاییدیه از آزمایشگاههای تحت نظر وزارت بهداشت جهت استفاده در مخازن آب شرب.

موارد مصرف Z90 :

بر روی کلیه سطوح سیمانی، بتنی، سنگی، گچی، آجری، چوبی و ... قابل اجرا می باشد.

بروی کلیه سطوح نفوذپذیر از قبیل سیمانی، بتنی، سنگی، گچی، آجری، چوبی و ... قابل اجرا بوده و در موارد زیر کاربرد دارد:

الف : استفاده بصورت دوغاب سیمانی جهت عایق

این ماده اغلب به عنوان topcoat جهت پوشش نهایی و عایق نمودن سطوحی مثل استخر، نماهای سیمانی، مخازن بتنی، پشت بام، سرویس های بهداشتی، تراس، پارکینگ و .... استفاده می شود. Z90 در ضخامت های بین 300 میکرون تا 5 ملیمتر قابل اجرا می باشد.

آب بندی

ب : استفاده بصورت خالص جهت رزین

این ماده را میتوان به صورت خالص و بدون ترکیب با دوغاب سیمان جهت رزین نمودن کلیه مکان ها و نماهایی که رنگ و ظاهر کار نباید تغییر کند، با نسبتی از آب (بسته به نوع کار) با قلمو یا پیستوله اجرا نمود.

بدیهی است که استفاده محصولات برروی سطوح نفوذ ناپذیری مانند سنگ های صیقلی و از قبل رزین شده، سطح لعاب دار کاشی و سرامیک، چوب غیر خام و کلیه سطوحی که با رنگ یا افزودنی های پایه نفتی (انواع تینر، قیر، ایزوگام و سایر مشتقات نفتی) از قبل کاور شده اند، بصورت مستقیم امکان پذیر نمی­باشد. لذا قبل از اجرا می بایست این لایه ها برداشته شوند.

با توجه به قدرت بالای واترپروفی و مقاومت در برابر فشار های منفی و مثبت آب، محصول NSG-Z90 بالاترین مصرف و کاربرد را در بخش ایزولاسیون های تخصصی دارد.

آماده سازی محل اجرای Z90 :

بر روی کلیه سطوح سیمانی، بتنی، سنگی، گچی، آجری، چوبی و ... قابل اجرا می باشد.

از محکم بودن سطح نهایی، عدم نشست و عدم وجود ترک های سطحی یا عمقی در لایه زیر سازی، اطمینان حاصل نمایید. (ترمیم ترک های سازه با استفاده از محصول N50 و قبل از انجام مراحل آب بندی صورت می­گیرد)

سطح سازه را از هرگونه آلودگی(چربی، گرد و غبار، مواد نفتی همچون روغن قالب و رنگهای روغنی، روکش قدیمی و ...)پاکسازی نموده و با استفاده از روش آب افشانی سطح بتن یا ملات را از قبل پاکسازی نمایید.

روش عمومی اجرا Z90 :

(روش های اجرایی با توجه به محل اجراء ممکن است متفاوت باشد)

محلول A: در تمامی مراحل، یک واحد محصول NSG-Z90 با یک واحد آب ترکیب می شود که جهت سهولت این ترکیب را به اختصار محلول A می­نامیم.

الف: آب بندی 100% سطوح سیمانی (روش 222)

  • محلول A را با قلمو روی سطح، دو دست به فاصله خشک شدن لایه قبلی، اجرا نمایید.
  • یک واحد سیمان و دو واحد پودر سنگ الک شده (سیلیس میکرونیزه) را بصورت جداگانه با هم ترکیب نموده آن را به محلول A اضافه نمایید سپس دوغاب روان به دست آمده را با قلمو روی سطح، دو دست به فاصله خشک شدن لایه قبلی، اجرا نمایید.
  • مرحله یک را مجدداً اجرا نمایید.

ب: آب بندی رنگ (رنگ ضد آب) :

اگر مایل به رنگ کردن سازه هستید، می­توانید در مرحله سوم از ترکیب سه واحد رنگ آکریلیک (پایه آب)، با یک واحد محصول Z90 استفاده کنید.

ج: آب بندی ورزین نما:

محلول A را با قلمو یا پمپ روی سطح، دو دست به طور کامل و با فاصله خشک شدن ظاهری لایه اول اجرا نمایید.

میزان مصرف تقریبی Z90 :

برای هر متر مربع آب بندی، 600 سی سی و برای هر متر مربع رزین 300 سی سی

میزان ترکیب تقریبی Z90 :

یک واحد Z90 + یک واحد آب

شرایط نگهداری محصول Z90 :

جهت محافظت از محصول برای مدت طولانی، آن را بصورت خالص بدون ترکیب با هیچگونه افزودنی (حتی آب) نگهداری کرده و درب ظرف را محکم ببندید(مطابق با شرایط انبارداری)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.